[mk_page_section bg_image=”http://alkateam.com/wp-content/uploads/2017/09/gorjia.jpg” blend_mode=”luminosity” bg_position=”center center” bg_repeat=”no-repeat” bg_stretch=”true” enable_3d=”true” speed_factor=”0.6″ video_mask=”true” bg_gradient=”left_bottom” video_opacity=”0.8″ min_height=”325″ full_width=”true” padding_top=”110″ padding_bottom=”90″ sidebar=”sidebar-1″][vc_column][mk_fancy_title color=”#ffffff” size=”80″ font_family=”none” align=”center”] طراحی معماری و اجرا[/mk_fancy_title][/vc_column][/mk_page_section][vc_row][vc_column][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

گروه طراحی و معماری آلکا در سال 1395 با هدف ارائه تعریف جدیدی از چگونگی تعامل انسان ها با جهان اطرافشان، توسط خانم سیمین قالیچی و آقای فرزاد طالبی بنيان نهاده شد.

نام “آلکا” به معنای کامل و قدرتمند در زبان انگلیسی و حلقه در زبان ترکی استانبولی میباشد و سمبل اتحاد، قدرت و کمال گرایی در فعالیت های این گروه است.

ما خودرا به فرایند ها و فضاهای موجود یا تعاریف کلاسیک از مکان محدود نمیدانیم. گروه طراحی ما متعهد به ایجاد آینده ای بهتر برای شما با تفکر و طراحی هوشمندانه و خلاق است.

ما جهانی می اندیشیم و محلی عمل میکنیم. ما ایمان داریم که ساختمان ها میبایست در عین کاربردی بودن برای ساکنین، الهام بخش بوده و متعلق به زمان خاصی نباشند.

خدمات ما شامل مشاوره‌، طراحی، نظارت و اجرا در زمينه معماری، دکوراسیون داخلی و بازسازی میباشد.

معماران و طراحان داخلی ما طی تعامل با مشتریان، ایده ها و آرزوهای آنها را برای خانه ها، آپارتمان ها، ساختمان های اداری، رستوران ها و هتل های خود، به واقعیت تبدیل میکنند. در طی این فرآیند، با تمرکز و توجه دقیق به خواسته های مشتری سعی بر همکاری و مشاوره ای همدلانه داریم.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”2759″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][mk_title_box size=”22″ font_family=”none”] [/mk_title_box][vc_column_text]

گروه طراحی و معماری آلکا خود را موظف دانسته تا مراحل و روند طراحی و اجرای پروژه را تا حد امکان بصورت شفاف و مختصر تبیین نماید تا شما در کل مسیر (از مشاوره تا ساخت)، تصویر کامل و واضحی از روال کاری داشته باشید.

ترجیح ما بر آن است که در همه مراحلی که در ذیل آمده همراهی شما را داشته باشیم. دراین صورت میتوانیم مطمئن باشیم که کلیه مراحل به آرامی سپری شده و تصویر نهایی مطلوب شما خواهد بود. ما از هر مرحله با دقت تمام عبور خواهیم نمود تا پروژه شما در چارچوب قوانین منطقه ای و مطابق بودجه تکمیل گردد.

لازم بذکر است که شما میتوانید تنها در یک یا چند مرحله از خدمات ما بهره مند گردید. ما میتوانیم شرایط همکاری با یکدیگر را طی یک جلسه اولیه مورد بررسی قرار دهیم. مشاوره اولیه منجر به ارائه قراردادی شامل پیشنهادات ما در زمینه خدمات قابل ارائه و ریز هزینه های مربوطه خواهدگردید. در صورت تطابق شرایط، قرارداد منعقد میگردد در غیر اینصورت مذاکرات لازم جهت ارائه بهترین شرایط برای شما صورت خواهد گرفت. پس از انجام توافق وارد مراحل ذیل خواهیم گردید:

مرحله اول: تعریف و تشریح موضوع پروژه ( شناخت خواسته های کارفرما)

یافتن راه حل برای اهداف و خواسته های شما و کشف فرصت های نهفته در آن، اساس و ماهیت فرایند معماری است. طی ملاقات های انجام شده با شما چک لیست دقیقی از خواسته ها و گزینه های مربوط به پروژه شما را به همراه هم تکمیل خواهیم نمود. به این طریق در مراحل بعدی شما خواهید توانست درک کاملی ازطراحی پروژه خود و چرا های پنهان در هر یک از جزئیات طرح داشته باشید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row css=”.vc_custom_1509170372469{background-color: #e9e9e9 !important;}”][vc_column][vc_column_text]اهداف به چهار دسته اصلی تقسیم میگردند:

کاربرد: عملکرد بهینه کاربران

فرم: شکل نهایی که قطعا زاییده و بهبود دهنده نحوه کاربرد فضا است

بودجه : استراتژی مالی پروژه

زمان: استفاده پایدار از فضا از طریق انعطاف پذیری، قابلیت توسعه، و فاز بندی

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]مرحله دوم: بررسی سایت (محل اجرای پروژه)

بازدید گروه طراحی آلکا از محل پروژه بخش مهمی از توسعه برنامه طراحی است. هیچ دو سایتی مانند یکدیگر نیستند و میبایست از لحاظ ابعاد، همسایگی های زمین، جهت گیری جغرافیایی، دسترسی های معبرهای عمومی، میزان عبور و مرور پیاده و سواره، شرایط کالبدی (فیزیکی)،فرهنگی و اجتماعی شناسایی گردند. لذا ما در راستای ماموریتمان ، کلیه عوامل را به دقت بررسی مینماییم. جمع آوری این اطلاعات به ما کمک خواهد نمود تا بتوانیم جهت نحوه استفاده و انتخاب نوع مصالح تصمیمات صحیحی اتخاذ نماییم.

مرحله سوم: شکل گیری کانسپت و طرح اولیه

طی این مرحله، ما از طریق اطلاعاتی که از شما گرفته ایم و بررسی هایی که از سایت به عمل آورده ایم، کانسپتی را جهت پروژه شما شکل داده و یک یا دو طرح اولیه به شما ارائه خواهیم داد.

این طرح ها به صورت شماتیک ارائه میگردند و این امکان را به شما میدهند که از نحوه شکل گیری پروژه خود آگاهی یافته و گزینه های مختلف آن را جهت تصمیم گیری مد نظر داشته باشید.

همچنین شما این امکان را خواهید داشت تا تغییرات مورد نظر جهت رسیدن به طراحی دلخواهتان را درخواست نمایید. پس از آنکه به طرح مطلوب شما رسیدیم وارد مراحل بعدی جهت تکمیل و توسعه طراحی خواهیم گردید.

مرحله چهارم: برآورد هزینه

پس از تصمیم گیری درزمینه طرح اولیه، یک برآورد هزینه ی اجمالی از جانب ما انجام و ارائه خواهد گردید. پس از بررسی آن به همراه یکدیگر، قادر خواهیم بود زیباترین متریال های متناسب با بودجه پروژه را انتخاب نماییم.

مرحله پنجم: تکمیل پروژه و بروز رسانی برآورد هزینه

در این مرحله تغییرات درخواستی شما بر روی پروژه اعمال خواهد گردید و هزینه ها برای انعکاس تغییرات در بودجه بندی پروژه مجددا برآورد خواهد شد.

ما با جدیت و بطور مداوم بودجه بندی پروژه را کنترل نموده و از همان مراحل اولیه کار، سعی در ارائه برآورد هزینه های نسبتا دقیق داریم.

ممکن است این مرحله نیاز به تبادل اطلاعات زیادی بین ما و شما داشته باشد تا بتوانیم کلیه جزئیات مربوط به پروژه را تکمیل نماییم.

مرحله ششم: نقشه های فاز دو و مدارک ساخت

نظر بر توافق نظر در زمینه طراحی از این پس وارد مرحله آماده سازی نقشه های فاز 2، مدارک لازم جهت اخذ پروانه ساخت و مشخصات فنی مورد نیاز جهت برگذاری مناقصه خواهیم شد.

نقشه های فاز دو و دیتیل های اجرایی موجود در آن، جهت مرحله نهایی یعنی اجرای پروژه مطابق طرح مصوب بسیار حیاتی هستند.

مرحله هفتم: ساخت

در این مرحله گروه طراحی آلکا به دو شکل میتواند در کنار شما باشد:[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row css=”.vc_custom_1509170372469{background-color: #e9e9e9 !important;}”][vc_column][vc_column_text]1- به عنوان ناظر پروژه که شامل خدمات ذیل میباشد:

• نظارت بر اجرای پروژه و بررسی انطباق نحوه اجرا با مشخصات فنی و نقشه های ارائه شده

• بررسی نمودن صورت وضعیت های ارائه شده از جانب پیمانکاران

• کنترل برنامه زمان بندی پروژه به همراه اطلاع رسانی به کارفرما در زمینه نحوه پیشرفت پروژه مطابق برنامه زمانبندی ارائه شده از جانب پیمانکار در ابتدای کار

هر کارفرما شخصا میتواند در زمینه میزان نظارت درخواستی تصمیم گیری نماید. گروه طراحی و معماری آلکا در هر یک از مراحل درخواستی از جانب کارفرما، در کنار او خواهد بود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row css=”.vc_custom_1509170372469{background-color: #e9e9e9 !important;}”][vc_column][vc_column_text]2- در قالب مدیریت پیمان:

در این شرایط کلیه مسئولیت های ذیل مربوط به برنامه ریزی، هماهنگی ها، خرید مصالح، اجرا و نظارت برعهده گروه طراحی و معماری آلکا خواهد بود :

برآورد هزینه و کنترل بودجه

• ارائه جدول زمان بندی پروژه و نظارت بر آن

• انتخاب و تهیه مصالح (با تنخواه ارائه شده از جانب کارفرما)

• انتخاب روش و استراتژی ساخت مناسب

• انتخاب کلیه نیروهای اجرایی و انجام هماهنگی های لازم و انتقال اطلاعات به آنها

• ارائه گزارش پیشرفت پروژه و بودجه بندی به کارفرما

• نظارت بر فعالیت نیروهای اجرایی[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]این مرحله نهایی به همراه سایر مراحل مذکور، اتمام رضایت بخش پروژه شما را تضمین خواهد نمود. هدف نهایی ما معماران کمک به شما جهت تحقق بخشیدن به رویاهایتان با حداقل هزینه است.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]