طراحی نمای فروشگاه : 5 قانون طلایی برای حداکثر تاثیرگذاری

shop

طراحی خوب نمای یک فروشگاه، حداکثر تاثیر بصری را گذاشته، شما را از رقبایتان تفکیک نموده و حجم مشتریان شما را افزایش خواهد داد.
در اینجا به پنج قانون طلایی جهت پیاده سازی یک طراحی نمای موثر که موجب دیده شدن شما خواهد شد اشاره میکنیم.

قابل تشخیص باشید

با “جلب توجه نمودن از راه دور” شروع به کار کنید. از طریق استفاده از رنگ، طراحی و یا دیگر شناسه های نام تجاری ، نمای فروشگاه شما باید از فاصله 20 تا 100 متر فورا شناخته شود.

هدف این کار:
1- تایید مکان فروشگاه برای مشتریانی که با برنامه ریزی قبلی به سمت فروشگاه شما می آیند. ” آها اونجاست”!
2- شناساندن هویت تجاری خود و برانگیختن مشتریانی که با برند شما آشنا هستند به بازدید از فروشگاه شما، ” اااا یه فروشگاه ….. اونجاست، من یک نگاهی بیندازم”
3- ایجاد یک نقطه تمایز و جلب نمودن توجه مشتریان بالقوه ” این فروشگاه جالب به نظر میرسد، من میخواهم یک نگاهی به آن بیندازم”!.

 

oscar de larenta

جذب کنید، تحت تاثیر قرار دهید، الهام ببخشید

زمانیکه مشتری به فروشگاه شما نزدیک تر میشود (به فاصله 5 تا 20 متر) جزئیات بیشتری از نمای فروشگاه برای او آشکار میگردد و او شروع به ارزیابی نمای فروشگاه شما مینماید. با یک ویترین خیره کننده، ورودی باز و دیدی واضح از فروشگاهتان که به خوبی نورپردازی شده است، او را جذب کنید، تحت تاثیر قرار دهید و الهام بخش او باشید.
سرنخ های هویت تجاری شما می تواند صریح یا غیرمستقیم، خارج یا داخل فروشگاه، و می تواند بوسیله یکی از موارد ذیل نشان داده شود:
– رنگ های سازمانی
– طرح گرافیکی با ابعاد بزرگ
– کلمات
– لوگو
– محصولات
– مواد اولیه
– نگاه و حسی عمومی از طراحی فروشگاه

 

فروشگاه

از اهمیت عرض مناسب جهت نمای فروشگاه آگاه باشید

هر چه مردم سریعتر راه بروند میدان دیدشان باریکتر می شود. اگر بر فروشگاه شما کمتر از حد مشخصی باشد یا مردم بدون دیدن فروشگاه از جلو آن عبور خواهند کرد و یا دیر متوجه حضور آن خواهند شد و در صورتی که دوست داشته باشند نگاهی دقیقتر به آن بیندازند باید برگردند.

بر مناسب برای فروشگاه نسبت به مکان قرار گیری آن (خیابان، مرکز خرید، بازار، فود کورت و … ) و فضای ویترین مورد نیاز متغیر است. ضمنا باید فضای مناسبی جهت یک ورودی عریض، در نظر گرفت تا مردم بتوانند از بیرون دید واضحی از فضای داخل فروشگاه داشته باشند.

حد اقل بر مناسب فروشگاه برای تاثیرگذار بودن حدود 5 متر است، بهینه ترین بر 8 تا 9 متر است. اگر بر فروشگاه شما کمتر از 5 متر است تلاش کنید تا توجه ها را به طرق دیگری جلب نمایید. برای مثال با طراحی یک ویترین کاملا چشم گیر و یا طراحی فضای داخلی زیبا که از بیرون به راحتی دیده شود میتوانید مردم را جهت ورود به فروشگاهتان تشویق نمایید.

 

coca cola

پاخور فروشگاه را افزایش دهید

با پیروی از 3 اصل ذیل، در طراحی ویترین، پاخور فروشگاه خود را افزایش دهید
1- از پوسترهای بزرگ برای جلب مشتریانی که فاصله زیادی با فروشگاه دارند استفاده نمایید.
در طراحی از رنگ های جسورانه، تصاویر ساده و متن کم استفاده نمایید.
2- یک ویترین جسورانه، جالب و جذاب طراحی نمایید

ویترینی که به خوبی طراحی شده است مردم را بیشتر به توقف در مقابل فروشگاه شما مجبور میکند و پاخور فروشگاه را افزایش میدهد. هنگام طراحی ویترین به موارد ذیل بیندیشید:
• تاثیر گذاری: نمایش یک یا دو محصول معمولا کافی است. نمایش تعداد محصول بیشتر، تاثیر گذاری بصری را کاهش میدهد و مانع از ورود مشتریان به داخل فروشگاه میگردد.
• جلب توجه به اتفاق خاص: در ویترین خود به موضوع خاصی مثل new collection، تخفیفات جدید و … تمرکز کنید.
• کادر بندی و زمینه : هر محصول را به گونه ای در ویترین نمایش دهید که تمرکز را به شکل منحصر به فردی به خود جلب نماید و مشتری به راحتی پیام پنهان در آن را دریابد.
• داستان سرایی در مورد مناسبت ها: روز پدر، روز مادر، ولنتاین، عید نوروز و …
3- مطمئن شوید که مشتریان از بیرون ، دید واضح و روشنی از داخل فروشگاه خواهند داشت

مشتریان دوست دارند که فروشگاه را از خارج ارزیابی نمایند. به عنوان مثال ببینند که: ” داخل چقدر مشتری هست؟”، ” آیا مغازه جالبی است؟” ، ” آیا چیزی را که به دنبالش میگردم اینجا پیدا خواهم کرد؟”. نمایش فوق العاده ای از محصولات داخل فروشگاه به گونه ای که از بیرون قابل دیدن باشند، تاثیر بسزایی در جلب مشتری به داخل فروشگاه خواهد داشت.

 

shop

• ترجمه و تالیف : سیمین قالیچی

http://www.shopworks.co.uk

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!